이용안내
본 English Help Desk는 영대 학우 여러분의 영어공부와 관련한 질문 및 애로사항을 해결하기 위하여 마련된 프로그램입니다. 교내 원어민교수들이 직접 온라인 및 오프라인 공간에 참여하여 학생들의 회화, 독해, 작문등과 관련된 다양한 질문에 대한 답변을 해주는 공간입니다. 외국어 교육원 1층 글로벌 라운지 입구에 있으며, 외국어 교육원 홈페이지에서도 이용 가능합니다. 자세한 이용사항은 아래와 같습니다.
글로벌 라운지(외국어 교육원)에 개설된 English Help Desk를 찾아주신 학생여러분께 감사드리며, 이용에 관한 몇 가지 사항들을 알려드립니다. 다수의 편의를 위해 다음의 내용들을 반드시 준수해 주시기 바랍니다.
- Help Desk 운영기간은 매학기 개강 일주일 후 월요일부터 학기 말 보강기간 전 주 금요일까지이며, 중간고사 기간은 쉽니다. 자세한 운영시간은 학기마다 상이하니 별도로 공지하곘습니다.
- 원어민 선생님과 질문을 주고받을 수 있는 시간은 학생당 15분으로 제한합니다. 기다리는 학생이 많을 경우, 반드시 유의하시기 바랍니다.
- 질문과 답변에 관한 내용 및 형식은 다음과 같습니다.
- 숙제나 보고서인 경우는 완성된 형태를 가져오기
- 가능한 깨끗이 타이핑하고, 오자를 미리 체크하기(더블스페이스, 10-12 point )
- 영문 Writing의 경우, A4용지 한 페이지 분량으로 제한하기
- 일차적으로 문법적 오류 혹은 잘못된 표현에 대한 설명을 듣고, 학생 주도적으로 문제해결 하도록 하기
- 문장 구성 혹은 글의 구조에 대한 질문은 받지 않음.
- On-line Help Desk도 운영하고 있으니, 외국어 교육원 홈페이지(http://fli.yu.ac.kr/index.jsp)에 접속하여 폭넓은 이용하시기 바랍니다.
- Help Desk 이용 후 이용일지에 이름, 학번, 학과등에 관한 정보를 기록하여, 추후 운영에 도움이 될 수 있도록 바랍니다.
- 각종 학위논문 혹은 전문성을 요하는 영작문에 관련된 질문은 Help Desk의 운영취지에 벗어나오니 이용을 삼가 해 주십시오. (해당자는 외국어 교육원에 직접 문의하시기 바랍니다. T: 810-1639)
Help Desk regulation tips
Students will be also provided with a list of rules for Help Desk usage. These rules are posted in the Help Desk area. Generally, the following rules apply:
- There is a daily log for faculty members to sign and a sign-in sheet for students. Each student has a maximum of 15 minutes for using the Help Desk each day.
- Any writing that students bring is expected to be typed, double-spaced, and spell-checked before using the Help Desk. The maximum for a 15-minute block is one A-4 sized paper printed in 10 - 12 point font.
- Students must complete their work first to the best of their abilities in regards to homework and assignments. Faculty members are required to check grammar and form, but the content itself is the sole responsibility of the students. When students have questions about their work, faculty members are encouraged to teach them inductively regarding their mistakes. Therefore, short-term direct explanations of grammar rules and editing should be minimized as the purpose of the Help Desk is for faculty members to provide guidance for students to increase long-term problem-solving and comprehension skills. However, students may have questions about the use of expressions, to which faculty members might suggest several alternatives or more natural ways of speaking and/or writing.
- There may be some hours that are more popular with students than others. Faculty members should be aware that there is a computer in the Help Desk area that accesses the Online Help Desk. During periods when there may be no students, faculty members should check the Online Help Desk and respond to any questions that may be pending.
- The Help Desk is designed to provide assistance in the English language to the university community. However, any requests made for the formal editing of documents (such as a thesis abstract or a research paper) should be directed to Yei Sook as this is a service that FLI provides the university community, yet it falls outside the scope of Help Desk responsibilities.